יום שלישי, 10 במרץ 2015

לאכול נכון בהשראת טיול ביוקנעם


אני עובדת קשה במהלך השבוע כדי שיום שישי יהיה לי פנוי מסידורים. את שישי בבוקר אני אוהבת להעביר עם חברות בקפה או בטיולים. לקחתי את אורבה ונסענו ליוקנעם לבקר במרכז "ברא צמחים".
בריאות בכללי זה נושא שמעניין אותי ואני שמחה לשמוע על דרכים לאכילה נכונה ולהתנסות בבישולים שמבוססים על ירקות. בדרך ליוקנעם, על הדרך הרווחנו זמן איכות יחד.

מרכז "ברא צמחים" הוא מפעל מיצוי הצמחים הגדול בארץ.
סיירנו בגן הרפואי שמכיל כמאה צמחי מרפא. שם קיבלתי טיפ לגדל טימין בבית. זהו צמח ששורד בכל מצב וידוע בתכונותיו המחטאות. העצה הכי בסיסי היא להרתיח טימין כתה כשכואב הגרון.  

מהגן נכנסנו למעבדה, ללב תהליך המיצוי והייצור. ב"ברא צמחים" מייצרים מיצויים לשימוש בעלי מקצוע כמו נטורופתים והרבליסטים ותוספי תזונה שנמכרים בחנויות טבע. במעבדה צפינו בהדגמת הטכנולוגיה שמפיקה מהצמח את המיטב שבו. אמנם היינו בסיור למבוגרים אך גם ילדים יהנו מהביקור. שלוש ההדגמות ריתקו אותי.
זכיתי לטעום מיני זרעים, כמה מהם היו מתוקים להפליא ומיששתי כמה צמחים מתוך האוסף הנכבד של 700 סוגים שנמצאים ב"ברא צמחים". היו שם דברים שבחיים לא ראיתי וזה היה מרתק. הטבע במלוא הדרו מפתיע בגאונותו. פריט אחד היה מיוחד ואותו אני זוכרת במדויק. מקורו מסין, צבעו אפור כשל עכבר, שעיר כמוהו והריח... זה משהו שצריך לחוות. אני ואורבה התבדחנו על זה שעות.

בחנות הקונספט התחדשתי בחליטה לתה, ספירולינה וב"כורכומין אפקט".
כורכומין הוא חומר צהוב שמופק מתבלין הכורכום ונחשב לאחד מנוגדי הדלקות הטבעיים והיעילים ביותר שהטבע יצר.  
על פי הסינים, הכורכומין מניע את אנרגיית החיים, את הצ'י ולכן הוא נחשב כמחמם, מגביר את זרימת הדם, ומעודד יצירת אנרגיה בגוף. לכורכומין מייחסים סגולות רבות: מרפא מחלות כבד או חוסר תפקוד במערכת העיכול, מחזק את המערכת החיסונית, נלחם במחלות עור כמו אקנה ומטפל במיגרנות או בדיכאון. אין מערכת בגוף שלא מושפעת מנטילת הכורכומין והוא מסייע למנוע ולטפל במחלות רבות ודלקות. תשאלו את גוגל ותקבלו רשימה אינסופית.


 בחנות הדגישו שה"כורכומין אפקט" מיוצר בשיטה שמאפשרת ספיגה מוגברת עד פי 30 של הכורכומין בגוף מכל מוצר אחר בשוק. טבליה אחת מתוסף התזונה מכילה 3 גרם כורכום והספיגה מגיעה לשיאה תוך שעתיים. 149 שקלים ל-60 טבליות.

את הביקור סיימנו בסדנת בישול בריא. 8 מתכונים הכנו ומתוכם היו שניים טעימים מאוד שלא הפסקתי לאכול כל הסדנא, ככה עם כפית. צירפתי מתכונים לשני הממרחים, שממש אבל ממש לא חובה לאכול על לחם.
ממרח שעועית לימה:




 גבינת קשיו טבעונית





לפרטים נוספים על הסדנאות והסיורים: אריאלה  ariela@bara.co.il


ועד לפוסט הבא אתן מוזמנות לבקרני בפייסבוק או באינסטגרם!  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה