יום שלישי, 21 באוקטובר 2014

מהר מהר לפני שינעל


3 פעמים ביקרתי בתערוכה במוזיאון העיצוב חולון. אני לא יודעת מה משך אותי לחזור, אוסף קיפולי האוריגמי שמעטר לי את המדף בחדר השינה, האהדה רבת השנים לעיצובים הגאוניים של איסי מיאקה או תהליך החייאת החומר.
כך או כך, כדאי למהר ולהספיק לראות עד ה- 1.11.14 את "קיפולים: ממלאכה מקומית לעיצוב עכשווי”. תערוכת מופת במוזיאון העיצוב חולון.

בקומת הכניסה מבחר של כ-60 פריטי לבוש מבית האופנה היפני איסי מיאקה.




הקולקציה נוצרה במעבדת המציאות בסטודיו של מיאקה ב-2007, כתוצר של מדעני מחשבים ומהנדסי טקסטיל ותבניות באמצעות המרת אלגוריתמים מתמטיים למודלים תלת מימדיים.
הקולקציה הייחודית מבוססת על בד בודד שהופך לפריט תלת מימדי, המקופל לצורה דו ממדית וממתין לרגע בו אנשים לובשים אותו.

כדי לא לחשוף את רזי התחייה של הבדים, אפרסם כאן תמונות חלקיות מהמוצגים. את החוויה השלמה אפשר לחוות רק במפגש פנים מול פנים עם החומר.




כדברי לי אדלקורט, חוקרת הטרנדים המפורסמת ואוצרת התערוכה: "בשנים האחרונות אנו עדים לתחייה של עולם מלאכות היד. המיאוס והשעמום שמעורר השוק הגלובלי והפחד מהפיכתה של החברה האנושית לווירטואלית, הובילו מעצבים ואמנים שונים ליצור עבודות המדגישות את הפן האנושי של תהליך הייצור, בהקשר של אורח חיים אחראי יותר.
מלאכת היד, אשר הפכה לאחת התנועות המרכזיות של ימינו, מהותית להישרדותם של כישורים חשובים שעברו מדור לדור במשך מאות שנים ונמצאים כיום על סף הכחדה".


בגלריה העליונה של המוזיאון, 60 מעצבים מישראל ומהעולם עושים שימוש בשלל מלאכות ואופני פעולה מסורתיים מעולם הטקסטיל והאופנה מתוך עניין בתהליך עצמו ולא רק בתוצר הסופי.
כך גיליתי שניתן לאפות כסא, בבישול ממשי באמצעות להבות, לתפור במחט פיסות עץ כאילו היו פיסות בד ולהשתמש בטכניקת האוריגמי המסורתית על מתכת וקרמיקה.








אם אתן מוגבלות בזמן, כדאי מראש להתעכב על הגלריה העליונה ולחזות בנפלאות היצירה הנעשית בצל ריפוד, ליבוד, עיטוף ועוד מלאכות. אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, זאת הזדמנות להימצא הכי קרוב אליו.  





ועד לפוסט הבא אתן מוזמנות לבקרני בפייסבוק או באינסטגרם !  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה