יום שבת, 3 בדצמבר 2011

בשבוע האופנה בתל אביב

כחודש לפני "שבוע האופנה" (או יותר נכון שלושת ימי תצוגות האופנה) כבר התחלתי להתעניין אצל בלוגריות אחרות אם הן קיבלו הזמנה לתצוגה כלשהי כי המייל היה שקט לא כהרגלו. יומיים לפני פתיחת שבוע האופנה (או יותר נכון שלושת ימי תצוגות האופנה) כבר קיבלתי הזמנות לכל התצוגות ונרגעתי. עקב לימודיי לא התאפשר לי להגיע לכל התצוגות שרציתי ונורא התבאסתי מכך אבל עקבתי מקרוב אחר המתרחש באתר XNET שהפתיע לטובה בתדירות העדכונים.
את סיכום קורות שבוע האופנה כפי שהשתקפו בעיניי אביא בסוף הפוסט.


שי שלום- המרענן הרשמי של היום הראשון


שוגרדדי- וואו, אורבני מעולם לא נראה מפתה יותר
ששון קדם- אמנות
יוסף- בדרך כלל אני מחוברת לסגנון של יוסף אך הפעם משהו נעלם בתוך שיתוף הפעולה עם מסטיק פייב והנוכחות של נינט שבלעה את כולם מסביבה.


ג'אסט קוואלי- ללא ספק התצוגה הכי מבוקשת בשבוע האופנה. האסטרטגיה להזמין את קוואלי ארצה השתלמה ובזכותו "שבוע האופנה" קיבל איזכורים בעתונים הכי נחשבים בחו"ל. כל פרסום כזה הרי הוא משובח.

קוואלי- הכי גלאם אירופאי

 דורית בר אור-
המותג של הג'ינג'ית והליפסטיק האדום קצת שנוי במחלוקת. בעבר התבטאה שלא תמכור את עיצוביה לנשים שנתפסות בעיניה כמכוערות. זכותה. לדעתי סיווג המותג כ"שמור לבעלות סגולה בלבד" הופך אותו רק לחלומי יותר שהרי אנחנו תמיד רוצות את מה שלא נוכל לקבל. לא?
את פני המוזמנים קיבלה להקה עיראקית והתפאורה עוצבה בסגנון אוריינטלי שהתאים לדגמים ולאיפור של מייבלין (נותנת החסות של התצוגה), בסך הכל- הכל היה מסונכרן היטב.
על טהרת הזוהר הבוהמייני והצבע השחור בלבד נראו על המסלול גלביות רחבות שנתפרו ממשי מקושטות ברקמות פאייטים, עלי זהב ומטבעות זהב. השפעות של מעצבים מחו"ל ניכרו היטב בעיצוביה של דורית, לאו דווקא דבר רע לכשעצמו. מה שכן, גיוון צבעים ושימוש בחום ובכחול נייבי היו עושים לי הרבה יותר טוב. בנשמה.
דורין פרנקפורט-
מינימליזם שמשתלב באופן מושלם בטרנדים העכשווים. ללא אביזרים שגונבים את ההצגה או בגדים עמוסים מדי. בתור מעצבת שמקדמת אופנה ישראלית ומייצרת את בגדיה בתל אביב, התצוגה בהחלט הבליטה את תכונותיה היפות של המעצבת. אגב, הנעליים המושלמות שבתמונה? של עודד ארמה. יאמי.

טובהלה- עולם ילדותי ותמים משרה שלווה ותחושה חיובית.
גדעון וקארן אוברזון- אוהבת אותם יותר כשהם כל אחד לחוד
מירה צבילינגר- הוט קוטור ישראלי


נתנאל זיקרי- לא הכרתי את עיצוביו לפני שבוע האופנה והלוק הכולל בתמונה ביחד עם הצמה= כובש.

 המחלקה לעיצוב אופנה של שנקר- התאהבתי בכל אחד מהדגמים שבתמונה.

אלון ליבנה-


קצת סכם:
שבוע האופנה הוכיח אחת ולתמיד שכן יש אופנה בישראל ובהחלט הוא צריך להתקיים מדי שנה. מתחם התחנה היה יפה עוד יותר בזכות המוזמנים שהשקיעו מחשבה בלבושם. בחיים לא ראיתי כל כך הרבה אופנה ייוחדית מלאת משמעות במקום אחד. זה היה מרענן ונחוץ וכיף. בעיקר כיף.
שבוע האופנה התקיים במתחם אחד, מה שאומר שאחרי כל תצוגה היה צורך לנקות, לסדר ולעצב את המתחם לתצוגה הבאה. גם הדוגמניות היו אותן דוגמניות בכל תצוגה וגם אותן היה צריך לסרק, לאפר ולהלביש מחדש אחרי כל תצוגה, מה שהוביל לעיכובים בין תצוגה לתצוגה.


שני דברים חזרו על עצמם בכל תצוגה: צבע שחור שהיה דומיננטי מאוד ועירום. זו הבשורה העיצובית של מיטב המעצבים לבנות ישראל?
בחיים לא קרה שראיתי בגד על דוגמנית חשופת חזה ונתקפתי רצון עז לקנות אותו. עירום לא מדבר אלי, הוא גם הורס לי את האווירה העיצובית. באיזשהו שלב זה כבר משדר חוסר טעם. מתי מעצבים יבינו שלא חייבים להתפשט כדי להביע עמדה כלשהי?
דבר נוסף שטעון שיפור בעיניי הוא שלנשים מלאות לא היה ייצוג בשבוע האופנה. דוגמניות "נשיות" נראו רק בתצוגה של אלמביקה ומיד לאחר מכן- נעלמו.
בכל חג עברי או לועזי המייל שלי מופצץ ברעיונות למתנות או יותר נכון בסיבות טובות לפתוח את הארנק. "שבוע האופנה" מתרחש ואף קניון/ רשת/ חנות/ בסטה לא מוצאת לנכון לצאת במבצע כלשהו לרגל המאורע???
אם בשבועות קונים מגוון גבינות מסריחות שאף אחד לא אוכל אז בחגיגת האופנה לא ימכרו אופנה?


בסך הכל היה טוב ואולי בפעם הבאה יהיה הרבה יותר טוב!

4 תגובות:

  1. אני התרשמתי שעבור הפעם הראשונה היה מאורגן ומכובד. צפיתי בתצוגה של יוסף והייתי שמחה לקחת אתי את האאוטפיט: מכנס שחור עם עליונית שחורה על כותנת לבנה.

    השבמחק
  2. התערוכה הייתה מאוד יפה ומכובדת. סוף סוף אירוע נוצץ שכזה מתקיים גם בישראל. העובדה שלא היו דוגמניות ישראליות קצת העיבה על המתרחש אבל זה שולי מבחינתי, כל עוד היו בגדים יפים אז הכל בסדר.

    השבמחק
  3. בהחלט מסכימה עם שתי ההערות שלך
    הן נכונות כל כך !!

    רויטל.

    השבמחק
  4. התרשמתי מאוד מהיוקרה של האירוע ומהאיפור המושקע והתואם לתלבושות...
    מישהו יודע מתי תהיה התצוגה הבאה?

    השבמחק