יום רביעי, 18 במאי 2011

כל האמת על האג'נדה החדשה שלי



יש לי חוב קטן לפני שאתחיל: אנונימית יקרה- התגובה שלך נגעה לליבי. אנא צרי איתי קשר במייל tamtumm@gmail.com, מבטיחה ששתינו נרוויח מזה.


מבלי שאשים לב (ממש, אני סופרת כל יום שעובר) הגיע השמונה עשר במאי ואני חוגגת שלושה חודשים וחצי ללא קניות. בהתחלה לא ידעתי איך אעבור את החודש הראשון אבל הצלחתי להפתיע את עצמי. לא קונה איפור, לא נעליים, לא בגדים, לא אי.ביי- כלום! כלום! כלום! 

תמיד אהבתי לקנות ולהביע את עצמי באמצעות ההופעה שלי. זה מרגיש טבעי במיוחד כשגרים בבירת האופנה של ישראל, כשהקניון האהוב עלי גר קרוב לידי ושזה כיף עבורי להתלבש.

פרק חדש נפתח בחיי כאשר גיליתי את היתרונות הבולטים שיש לאינטרנט להציע בתחום הקניות: אתר אסוס ואי.ביי. העובדה שאפשר למצוא מותגים במחירים זולים יותר נתנה משמעות לחיי הפשיוניסטה שבי. כשבמחיר שמלה בקסטרו אפשר לקנות שלוש חולצות של קארן מילן כולל משלוח וכל זה מבלי לצאת מהבית- החיים יפים. הריגוש שיש בהשתתפות במכרזים באי.ביי וההתרגשות בלחכות לחבילה- החיים יפים. כשאני מצליחה לזכות במכירה באי.ביי ולקנות שמלת מיסוני, נעלי קלווין קליין, תיק מארק ג'ייקובס, מעיל עור של קארן מילן, חולצה של קריסטיאן לקרואה (הכל מקורי כמובן) בפחות מארבע מאות שקלים לפריט- החיים יפים.

אבל מה עושים כאשר החיפוש אחר מציאות נעשה יסודי מדי ומקיף עולם? כשהאהבה לאופנה עולה על תחביבים אחרים?

מזכיר לי סרט שראיתי שבו מאצ'ו צעיר לוקח על עצמו משימה- לעשות את הבלתי יאמן ולהתנזר ממין חודש. ההתנזרות פוקחת לו העיניים: הוא משנה את דרכיו ומתנצל בפני בנות ששכב וזרק, מתפתח לאדם שתורם לחברה ומוצא את אהבת חייו.


תהליך דומה קורה לי בשבועות האחרונים: ההבנה שקניות הן אמצעי זמני למילוי דחף כלשהו והרצון למצוא את אהבת חיי, הלוא היא אני; להתאהב בעצמי שוב ולקדש את הקשר בינינו למחויבות עולמים.  
לא קל להתנזר מקניות- מהתשוקה והכיף שלי, בשבילי זה לצאת כנגד הטבע ולהיות במצב של הישרדות. דווקא במצב הזה אני הכי מחוברת למציאות, רואה את הדברים כמו שהם ולא נשאבת לאשליות שעולם האופנה מוכר לנו. רק בשביל התובנות שהיו לי בזמן האחרון, שווה לי להמשיך בפגרת הקניות שלי. אני יוצאת מנצחת מכל היבט אפשרי.

כבר 107 אני עושה את הבלתי יאמן והשעון ממשיך לרוץ קדימה...




4 תגובות:

  1. בהצלחה מותק, כל הנזירים שבעולם יגידו לך שזו ה-דרך להתפתחות רוחנית.

    השבמחק
  2. אני כל כל כל כך גאה בך....ואת כזאת מודל לחיקוי....מדהימה אחת!

    השבמחק
  3. כל הכבוד תמר, שתדעי לך שמי כמוני יודעת כמה לא פשוט הדבר. אחרי שהתחתנתי אסף ואני הצבנו לעצמו מטרה - לחסוך כמה שיותר בשנים הקרובות. עובדה זו הביאה אותי למצב שגם אני כמעט ולא קונה בגדים (אולי, וזה ממש אולי - פריט אחד בחודש, וגם הוא לא יקר כל כך).
    זה גורם לי לפשפש בארון ולחפש שילובים מעניינים וחדשים שלא חשבתי עליהם קודם וגם להיות יצירתית ומקורית יותר.
    ישר כוח!

    השבמחק
  4. תמרי, שתדעי לך שאני גאה בך. :)
    עוקבת אחרי הבלוג שלך ונהנית ממש.
    גם כי אני יודעת איזו בחורה איכותית את ומה יש לך
    להציע, הרבה יותר מסתם עוד בלוג אופנה.
    אני גיליתי את חדוות האינטרנט לפני כשנה בערך
    כשהתחלתי להכין תכשיטים ולהזמין משם חומרי גלם.
    משיטוטים בבלוגי אופנה הבנתי עד כמה רחוק אפשר ללכת
    עם מה שאפשר לרכוש שם, ומצד שני בכל הקשור לבגדים
    אני קצת מפחדת מחוסר התאמה במידה/לגזרה.
    עוד לא עשיתי שם את טבילת האש שלי..
    כנראה שהתקופה הזו ללא קניות עושה לך רק טוב.
    כשיהיה לי הכוח הנפשי לעשות את זה, אולי גם אני אגלה תובנות כאלו על עצמי.. :)

    נשיקות, לי.

    השבמחק